X
imgSaluran Aduan

Saluran Aduan

Saluran Aduan

Sekiranya anda mengetahui adanya apa-apa cubaan perlakuan amalan salah atau kelakuan tidak wajar yang disyaki berlaku atau sebenarnya berlaku berhubung dengan operasi dan pengurusan SESB, laporkan kepada kami dengan memberikan maklumat-maklumat yang diperlukan melalui saluran aduan berikut:-

 
Talian Bebas Tol: 1-800-885-010
 
Hadir Ke Pejabat Jabatan Integriti dan Tadbir Urus
 
Aduan Atas Talian
 
Emel: aduan.jitu@sesb.com.my
 
Menulis Kepada:

Unit Pengurusan Aduan,
Jabatan Integriti dan Tadbir Urus,
Tingkat 5, Wisma SESB,
Jalan Tunku Abdul Rahman,
88673 Kota Kinabalu, Sabah

 

Maklumat-Maklumat Yang Diperlukan Di Dalam Laporan/Aduan Anda:

  • Maklumat Anda (Pemberi Maklumat)

Nama, nombor telefon, alamat dan emel

  • Maklumat Individu Yang Diadukan/Dilaporkan (Suspek)

Nama, nombor telefon dan alamat individu yang dilaporkan

  • Maklumat Kejadian

Apa yang berlaku, di mana berlaku, bila berlaku, bagaimana dan mengapa berlaku

  • Bukti/Saksi

Sertakan dokumen sokongan dan saksi bagi membantu siasatan

Pemberi Maklumat yang menggunakan nama, nombor telefon orang lain atau palsu, laporan anda tidak akan dilayan dan dianggap sebagai surat layang melainkan ia dilengkapi dengan dokumen maklumat lengkap dan kukuh untuk menjalankan siasatan.